Trening personalny

W wyniku wykonywanego ruchu na bieżni i panującym w kapsule podciśnieniu dochodzi do polepszenia krążenia krwi w skórze i tkance podskórnej w miejscach, gdzie naturalnie odkładają się większe ilości tłuszczu: uda, pośladki, talia, brzuch.

Wiadomo, że tłuszcze są ważnym nośnikiem energii, potrzebnej do pracy mięśni szkieletowych. Substraty tłuszczowe, tzw. wolne kwasy tłuszczowe, pochodzące z tkanki tłuszczowej są dostarczane do mięśni z krwią.

Stąd więc, podczas ćwiczenia w Vacu Activ dochodzi do podwyższonego wyzwalania substratów tłuszczowych (wolne kwasy tłuszczowe) z tkanki tłuszczowej oraz na skutek lepszego krążenia krwi, także do ich szybszego odtransportowania do tkanki mięśniowej, gdzie w wyniku procesów utleniania, zachodzących w mitochondriach, powstaje dwutlenek węgla i woda.

Panujące w Vacu Activ podciśnienie powoduje również poprawę krążenia limfy, odpowiadającej za usuwanie nadmiernych płynów i zbędnych produktów przemiany materii. Efektem jest wygładzenia skóry, poprawa jej jędrności oraz szybka redukcja obwodu sfer problemowych: ud, bioder, talii, brzucha

Jak ćwiczyć aby maksymalizować efekt?

Zalecany cykl to 10-20-30 zabiegów. Ilość jest zależna od grubości tkanki tłuszczowej i poziomu rozwoju cellulitu.
Czas trwania zbiegu – 30 minut z podziałem na 3 etapy:

  • Organizm potrzebuje czasu na dostosowanie się do nowych warunków otoczenia, dlatego też przez pierwsze 3-4 minuty ustawiamy podciśnienie na kilka mbar.
  • Ćwiczyć 20 minut w tempie aktywnego spaceru.
  • Ponowne przejście do normalnych warunków poprzez zmniejszenie podciśnienia na pozycję wyjściową i po 2 minutach kończymy zabieg.

Efekty działania:

  • terapia na Vacu Activ przynosi trwałe efekty;
  • utrata wagi do 12 kg;
  • cellulit zanika u 80% użytkowników;
  • redukcja średnio od 8 do 20 cm obwodu ciała;
  • poprawa cyrkulacji krwi i limfy;
  • wzrost przemiany materii;
  • szybsze spalanie tkanki tłuszczowej;
  • eliminacja celulitu;
  • spadek wagi ciała;
  • korzystne samopoczucie i wzrost witalności;
  • poprawa sylwetki ciała.

Warto wiedzieć:

  • Na spacer w Vacu Activ załóż bawełnianą kaszulkę, luźne spodnie i adidasy. Komfortowy strój zapewni Twojemu organizmowi prawidłowe funkcjonowanie układu limfatycznego. Chcąc zachować prawidłowe działanie układu limfatycznego, podczas zabiegu nie wolno ćwiczyć w obcisłych spodniach typu legginsy.
  • Pij jak najwięcej wody mineralnej lub innych napojów bezcukrowych. Podczas spaceru w Vacu Activ powinnaś wypić 0,5 l niegazowanej wody.
  • Ogranicz spożycie tłuszczów, a do swojego jadłospisu wprowadź więcej świeżych warzyw i owoców.
  • Zrezygnuj z produktów zatrzymujących wodę w organizmie – sól, ostre przyprawy, alkohol.
  • Po treningu spożywaj produkty z dużą zawartością białka, aby wzmocnić i odżywić mięśnie np. nabiał, mięso z drobiu, ryby.
  • W czasie kuracji nie stosuj żadnych drastycznych diet poniżej 1000 kcal.

Podczas zabiegu należy:

Pić systematycznie wodę – w czasie zabiegu organizm potrzebuje około 0,5 litra wody. Celem ćwiczeń nie jest odwodnienie organizmu, tylko dostarczenie mu niezbędnych bodźców, które efektywnie spalają tkankę tłuszczową.
Utrzymywać tempo ćwiczeń tak, aby puls osoby ćwiczącej wynosił w granicach 120 -140 uderzeń na minutę.

Przeciwwskazania:

  • Choroby serca.
  • Cukrzyca.
  • Epilepsja.
  • Ciąża.
  • Choroby krążenia.
  • Menstruacja.
  • Ciężkie choroby reumatyczne.

Ciekawostka:

Sposób spalania tłuszczu przy pomocy spaceru w podciśnieniu posiada dwie główne zalety w porównaniu ze zwykłym wysiłkiem fizycznym: cząsteczki tłuszczu pobierane są z okolic dotkniętych cellulitem – ud, pośladków i brzucha, a więc z miejsc gdzie jest wymuszane lepsze ukrwienie. Spalanie tłuszczu następuje przy dużo mniejszym wysiłku fizycznym (jedynie przy 50% obciążeniu dla serca).

Ilość spalanych kalorii w ciągu 30 minut ćwiczen:

szybki marsz (6km/h) – 185 kcal
pływanie – 150 kcal
tenis – 210 kcal
jazda na rowerze – 250 kcal
squash – 345 kcal
spacer w podciśnieniu – 500-600 kcal

 

 

Trening 27 minut to nowy pomysł na dbanie o formę, odchudzanie i rzeźbienie sylwetki. Wykorzystuje metodę elektrostymulacji (EMS), która umożliwia jednoczesne pobudzenie i aktywizację aż 8 grup mięśni.

Trening 27 wykorzystuje elektrostymulację mięśni

EMS to w skrócie elektrostymulacja mięśni, która stosowana jest z powodzeniem od lat w sporcie oraz fizjoterapii. Tradycyjnie, podczas wykonywania ćwiczeń mózg wysyła impulsy, które docierając do neuronów wpływają na mięśnie i powodują ich skurcz. Dzięki EMS cały proces można przeprowadzić, zastępując pracę mózgu impulsami elektrycznymi wysyłanymi ze specjalnego urządzenia. Zabieg elektrostymulacji, dzięki bodźcom elektrycznym jednocześnie pobudza mięśnie antagonistyczne (czyli zginacze i prostowniki) oraz mięśnie synergistyczne (współdziałające przy wykonywaniu tego samego ruchu). Dzięki temu pozwala maksymalnie skrócić trening i efektywnie wykorzystać każdą z 27 minut.

Długość sesji treningowej to jedynie 27 minut, a ich ilość w tygodniu dopasowana jest do rodzaju treningu i celu, do którego się dąży.

Jak wygląda trening?

Pierwszym etapem jest włożenie wygodnego, dopasowanego stroju, który podnosi komfort ćwiczeń. Następnym krokiem jest ubranie kamizelki, w której na wysokości brzucha, klatki piersiowej, a także całych pleców wbudowane są elektrody. Kolejne elementy to pas biodrowy stymulujący mięśnie pośladków, a także opaski na ramiona oraz uda przekazujące impulsy mięśniom kończyn. Kamizelka oraz pasy wykonane są z materiałów najwyższej jakości, a elektrody pokryte antybakteryjną powłoką z mikro-włókien gwarantują higieniczny trening. Trening 27 – poprawisz wytrzymałość, siłę, ujędrnisz skórę Dzięki kontroli impulsów zwiększamy siłę i szybkość motoryczną jednocześnie minimalizując obciążenie stawów i ryzyko kontuzji.

  • ponad 70% badanych potwierdziło poprawę wytrzymałości i sprawności
  • szybkość skurczów mięśni wzrosła o 22%
  • wykazano, że siła głębokich mięśni tułowia, trudnych do wyćwiczenia, wzrosła o 74%
  • ponad 80% uczestników zauważyło poprawę sprawności
  • dowiedziono, że już po 4 treningach siła maksymalna wzrosła o 17%
  • potwierdzono, że już po 12 sesjach poziom wytrzymałości wzrósł o 108%
  • zanotowano 30% wzrost mocy już po 4 tygodniach regularnych treningach

Powyższe badania, przeprowadzone przez niemieckich specjalistów, pokazały, że trening EMS jest 40% bardziej efektywny niż tradycyjny trening siłowy

Trening pomaga też w walce z cellulitem i zbędną tkanką tłuszczową. Skóra jest bardziej napięta i jędrna. Trening 27 minut pomaga również wzmocnić mięśnie pleców i odciążyć kręgosłup, dlatego tak chętnie stosowany jest w czasie rehabilitacji.

 

Video